Terese Mörtvik

En shopaholics bekännelser / Confessions of a Shopaholic
 
Det är ingen hemlighet att jag gillar att shoppa. Inte gå-i-butiker shoppa, även om det kan ha sin charm om det är en bra butik som har fina kläder i min storlek, men mera oh-den-var-fin-den-måste-jag-ha-klick nätshoppa. Jag är inte den värsta shopaholic jag känner, men pengar har en tendens att inte stanna så länge på mitt konto. Kläder är som smink - man får måla eller styla sig själv som om man vore en canvas.
 
It's not a secret that I like to shop. Not browse-through-store-shopping, even if it certainly has its charm if I manage to find a store that has nice clothes in my size, but rather oh-that's-nice-I-want-that-one-click net-shopping. I am not the worst shopaholic I know, but money does have a tendency not to remain very long in my bank account. Clothes are like makeup - you get to paint and style yourself as if you were a canvas.
 
 
Jag är inte så jättebra på att teckna och måla.
 
I'm not great at drawing and painting.
 
 
Men jag tycker ändå om det, precis som jag tycker om kläder och smink (när jag ids sminka mig).
 
But I still enjoy it, just as I enjoy clothing and makeup (when I can be bothered to do makeup).
 
 
Jag är periodare såklart - ibland shoppar jag inte alls, men det senaste året har varit ganska extremt. Jag skyller på garderoben jag fick lämna när jag flyttade från Göteborg, fast mest skyller jag på att jag råkade upptäcka detta med brittiska klädkedjor. Det var inte bra för min plånbok. Men desto bättre för min stilkänsla som kurrar belåtet någonstans därinne och ler varje gång jag går förbi en spegel, klädd i något nytt.
 
I don't shop everyday-allday of course - sometimes I don't really shop for weeks or even month, but the last year has been pretty extreme, I have to admit. If I could find something to blame it would be my quick and dirty move from Gothenburg a year and some months ago, when I basically tossed or stored most of my wardrobe, though mostly its proably to do with having discovered all the delectable British clothes stores online that shop to Sweden. Not good for my wallet, but my sense of style purrs in satisfaction somehwere inside me , everytime I walk past a mirror, dressed in something new.