Terese Mörtvik

Mitt hem är en byggarbetsplats
 
Efter gårdagens resa känner jag mig ganska mör idag. Har packat upp mina två resväskor, varit en sväng och handlat, bytt sängkläder och satt in en laddning tvätt, mycket mer har det inte blivit. Imorgon blir det nog att ta itu med klädkammaren igen. Nu är det latex som gäller, i alla hörn och såklart till golvlisten.
 
Jag nämnde ju att det fortfarande är byggarbetsplats kring mig. I förmiddags höll jag på att stuka foten när jag gick ut genom porten och marken inte var där den brukade. Lite sug i magen, kan man säga. De har rivit bort asfalten och ska sätta ny sådan, eller plattor eller vad det nu ska bli. Måste komma ihåg detta imorgon så det inte sker en olycka. Undrar lite hur de ska lösa det med att faktiskt lägga nytt underlag. Finns ingen bakdörr till farstun direkt, men de löser det säkert på någon vänster.
 
De renoveringsansvariga tror för övrigt inte på femdagarsvecka. Idag har byggmänniskorna jobbat hela dagen igen. Den har klankats och vandrats utanför mina fönster så det står härliga till, men av en positiv anledning - byggställningen utanför ska bort. De har plockat ner nästan hela nu så i veckan kan jag äntligen putsa fönstren!
 
På tal om att handla så var jag så klok (!) att jag bara hade med mig ett par skor ner, ett par med klack, som jag sällan använder. Det är alltså dessa skor jag nu får gå omkring i tills jag tar mig till stan, köper tunnstrumpor, och börjar gå in mina nya skor. Mycket smart. Verkligen. Men, mina lår får bra träning, min hållning blir lite bättre, och mina trampdynor får vänja sig vid lite smärta innan sommarens klackar ska fram. 
 
Ha en skön lördagkväll! Nu ska jag kolla film. :)