Terese Mörtvik

Stockholm Travel Day
 Riksdagshuset, fotat på en dag som inte hade snöblandat regn och tö om vartannat.

Torsdag 9 mars

Lång, lång, attans så lång dag. Steg upp vid 4-snåret. Tåget till Stockholm gick innan 6. SJ var för ovanlighetens skull i tid vilket betydde att jag hann äta och fixa mig i ordning lite innan jag irrade mig iväg till mitt möte. Kom, efter mycket letande efter rätt ställe, precis, exakt, på minuten i tid.

Vädret i huvudstaden var fruktansvärt, men ändå för varmt för mina vinterstövlar som snabbt ledde till mysiga blåsor på mina redan misshandlade fötter. Det är tur att de är härdade. Spenderade större delen av dagen efter detta med min dator, inne på Scandic No 53. Deras lunchservering rekommenderas varmt om du vill sitta och jobba några timmar och ha något att äta samtidigt.

Efter några fler smärtsamma timmar äventyr till fots var det sedan äntligen dags för en Subway och tåget hem. 20:14. Det går inte att beskriva med ord hur trött jag var på den tågresan. Landade hemma i lägenheten igen någon gång efter midnatt.

Slocknade innan jag lagt huvudet på kudden tror jag. Vissa dagar alltså. Vissa dagar.

English summary

Was up at four, to take the godawful-early train to Stockholm. When I didn't have a meeting, I spent the day largely at Scandic No 53. Great lunch and great place to sit and work, totally recommend it. Also walked around for a bit, which meant that by the time I got home to my apartment in Gothenburg, sometime after midnight, my blisters had blisters. Pretty sure I fell asleep before my head hit the pillow.