Terese Mörtvik

Första orden i romanskrivandet och första dagen på semestern!
Illustration av bok och fjäderpenna, gjord i Illustrator
 
Jag sitter med skumpa och godis och ömsom letar resa, ömsom kollar film, och ömsom skriver. Över 300 ord har det blivit idag. Låter kanske inte mycket, men med tanke på att det här bokmanuset har legat i princip orört sen förra sommaren så anser jag ändå att det är framsteg. I den här takten kanske jag är färdig med mina tre manus om sisådär 10-15 år. Men lyckades jag med första ska jag banne mig lyckas med andra och sen borde väl tredje gå av bara farten tycker jag.
 
Ur dagens stycke:
“And of course there are the merfolk,” Mossi said, sighing once more.
“And of course there are the merfolk,” Lord Landow echoed. “The most serious encounter, and the one closest to Viraville.”