Terese Mörtvik

Halvproduktiv dag
 
Att lägga latex (fog) i hörn och mot lister etc är sjukt jobbigt, bara så ni vet.
 
Man behöver:
Starka händer
Tåliga knän
Stort tålamod
och Mycket bra teknik
 
Med andra ord är det inte riktigt något som jag är skapt för att göra. Klädkammaren är ungefär halvvägs klar gällande just det momentet. Det är inte rakt. Det är inte jämnt. Men det ska målas över, så jag kallar det ett gott hantverke för dagen i alla fall.
 
Nej, det har inte tagit hela dagen såklart, jag har jobbat också. Och jag kan se er himla med ögonen där på andra sida cyberrymden. Sluta med det. Jag har i alla fall inte suttit hela dagen vid datorn. Här gör vi framsteg minsann.
 
För övrigt har jag insett att jag lyckats med konststycket att köpa för stora skor. Måste vara och införskaffa någon sorts hälgrepp att klistra fast i dem så jag inte tappar dem varannan meter när jag går. Det får vi göra en dag när det inte regnar.
 
Puss!