Terese Mörtvik

Bästa julbilden
 
Det här är mitt bästa foto av de jag publicerat från julen, eller ja, min personliga favorit i alla fall.
Strax innan stängningsdags, några kvällar innan julafton, infann jag mig på Liseberg. Jag skulle upp tidigt, tidigt morgonen efter för att ta flyget upp till Kiruna och den sedvanliga familjejulen, men jag var fast besluten att hinna ta några stämningsfulla bilder innan. Det här fotot tog jag en stund efter stängning, medan jag lite skyndsamt vandrade tillbaka till huvudingången. Det är inte ofta en lyckas få en så folktom bild inne på Liseberg så jag passade på när möjligheten gavs. Var trots det ändå inte den absolut sista människan ut genom grindarna. ;)
 
 
Mitt mest populära foto på Instagram unden julen blev den här bilden från Haga, också den tagen sent på kvällen. Jag hade varit på ett möte för Creative Mornings på Stendahls kontor och hade passat på att ta med mig fotoutrustningen för några stadsbilder med lång exponeringstid när jag ändå var i området. Det var inte jättevarmt så det blev en rätt så snabb historia, men några bilder hann jag med och det här var en av de sista. En nästan tom Haga Nygata som ser ut att glimma i guld av alla juleljus. 
 
Hur gick det med ditt fotograferande under julen? Fick du några fina bilder? Länka i kommentarerna.
#1 - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Superfina bilder, förstår att den övre är en favorit :)

Svar: Tack så mycket. :) Ja, älskar såna där gammeldags julbilder och tyckte den gav lite liknande känsla.
Terese Mörtvik

#2 - Miss Baby Peaches

Oh. My. God. Den är MAGISK!

Svar: Haha! Tack så mycket! :)
Terese Mörtvik

#3 - Sofie

Så fint! Va på Tivoli i Köpenhamn innan jul, det var så vackert där också! Skulle gärna vilja besöka Liseberg kring jul också!

Svar: Tack så mycket! :) Ja, det är så himla mysigt under julen, faktiskt det bästa med att bo i Göteborg just den tiden på året. Men Köpenhamn låter också superfint, har faktiskt aldrig varit.
Terese Mörtvik

#4 - Rebecca Adnell

Så fint!

Svar: Tack. 😊 Liseberg på julen är verkligen fantastiskt. Till och med utan snö.
Terese Mörtvik