Terese Mörtvik

Andra kvällen i Göteborg och mer IKEA-bygg
Fortsätter med mitt byggande på torsdag. Istället för musik kör jag Netflix i bakgrunden; först hela Annika Bengtzon serien, sedan börjar jag med Johan Falk.
 
Nya soffan är en BACKABRO/MARIEBY (beige); den fick jag vända på rygg en sväng för att skruva om ett fäste som jag insåg hade kommit fel. Nu är den utbäddad till säng för att nya bäddmadrassen TUDDAL (fast) ska få andas i 72h. Gamla soffan (EKTORP), som ni ser i förgrunden, har egentligen klädeseln BKEKINGE (vit), den är bara ganska solkig, och i skugga. Jag har fixat färdigt det sista på nya bordet HEMNES (vit) och ställt det på sin rätta plats. Och så har jag fått dammsuga lite mer. Så himla skönt!
 
Här ser ni en bit av bordet igen, och min nya MALM (vit) dubbelbyrå. Jag lyckades få loss bakstycket igen och sätta fast det på rätt sätt. Inte helt lätt med tanke på att det var fastspikat, men skam den som ger sig. Fixade också färdigt lådorna. Saknas två plastfästen som man använder för att fästa skruvarna, men det funkar ändå. I bakgrunden ser ni en av mina två nya köksstolar BÖRJE (vit), som jag också satte ihop igår.
 
Idag ska jag gå och handla så jag har något att ta med mig på midsommarknytisen. I övrigt lär jag inte hinna med så mycket mer.
 
Glad midsommarafton!