Terese Mörtvik

Inför IKEA-bygget i lägenheten
På onsdag ska jag äntligen ner till Göteborg igen! Det är några veckor sedan nu eftersom det kommit grejer ivägen (och biljetterna varit jättejättedyra), men midsommarhelgen ska jag i alla fall spendera hemma i min egen lägenhet. Det blir arbetsläger med en massa, massa IKEA-byggande, och handling. Syrran med familj kommer ned helgen efter och då måste såklart stället vara beboeligt.
 
Jag har handlat en del på IKEA under våren, kan man säga. Ovan ser ni de huvudsakliga möblerna jag släpat hem eller beställt. Är inte riktigt färdig än, det får bli några grejer i taget, men snart nog kommer jag ha en ordentligt inredd lägenhet igen.
 
Så här såg det ut när jag hade förberett inför min stora, efterlängtade IKEA-leverans. Parkettgolvet är ju nytt så jag ville inte riskera några märken på det. Använde gamla påslakan, påsar, lakan och kartonger för att skapa ett lapptäcke som golvskydd. När leveransan äntligen kom hade klockan hunnit bli kväll och min resa var bokad till morgonen efter. Jag och K satte igång med pusslandet för att få ihop den nya soffan.
 
Här ser ni en bit av soffan och lite av leveransen. Så såg det ut i lägenheten när jag lämnade den dagen efter för att flyga upp till Kiruna igen. Det blir alltså en hel del att göra när jag kommer ner. Städ och tvätt står också på agendan, och så en midsommarkväll hos K såklart, kan ju inte bara göra måste-saker hela helgen.
 
#1 - EMMA

Åååh så fina saker!! :o

Svar: Mmm... älskar takkronorna speciellt. Tack för kommentaren!
Terese Mörtvik