Terese Mörtvik

Blått vatten och mossiga stenar
 
Jag har enormt stort resesug just nu. Och ja, jag vet att jag ska åka till Göteborg nästa vecka, men det räknas som inte riktigt. En utlandsresa hade suttit fint, men det funkar inte med min budget för tillfället. Det kostar en del att hålla på och flänga fram och tillbaka över landet, repa bilen (flera gånger!) etc. Hade tänkt mig en resa till USA i sommar, men det får nog bli nästa år.
 
I alla fall, tyckte jag fick ganska bra rediering på de här bilderna. Sommarbilder vid vatten är alltid lite besvärliga tycker jag, på grund av det ofta ganska skarpa ljuset kombinerat med varierande mängder dis. Jag fotar ofta med polariseringsfilter, men då kan det å andra sidan bli problem med slutartiderna på min inte alltför ljuskänsliga kamera. Det är en balansgång helt enkelt.
 
Visst ser andra bilden ut lite som att den är tagen i ett delta någonstans? Det var ganska mycket tidvatten vid den här stranden så många av stenarna var täckta av sjögräs.