Terese Mörtvik

Förståndig shopaholic
Jag gillar att shoppa. Och nu när sommaren närmar sig är det såklart extra roligt. I alla fall om du shoppar plus-size kläder utomlands, där utbudet är lite mer varierat och färgglatt (utan att bestå av skrikiga paisleymönster). Jag klickar lätt hem kläder för flera tusen när jag sätter igång, men den här gången har jag varit duktig och fokuserat på jobbkläder.
 
 
Plus Size Blazers from Evans
 
 
Yes, jag har klickat hem samtliga blazers, eller jackets som de kallar dessa av någon outgrundlig anledning, som du ser i kollaget ovan. Evans hade samma modell i flera fina färger och jag kompromissade mitt behov av jobbkläder med mitt behov av sommarkläder. En blazer är som en blandning mellan en cardigan och en kavaj - nästan lika bekväm som en cardigan, nästan lika klädd som en kavaj. Blazern är alltså det perfekta plagget när du vill se någorlunda professionell ut utan att för den skull vara en sån där tråkigt formell kavajmänniska.
 
Nu ska du inte tro att jag gick bananas och beställde precis alla färger som fanns. Tror faktiskt jag lämnade två stycken, eller nåt sånt. Och det var inte för att de inte fanns i min storlek, utan för att jag var förståndig.
 
Förståndig. Sådetstå.
 
 
Nude short pants and tights
 
 
Något som jag egentligen är i lite desperat behov av är underdelar, alltså inte kjolar utan sånt man har under kjolen, eller istället för en kjol. Här kompromissade jag mitt trängande behov av så-många-härliga-blazers-OMG genom att också beställa ett par beiga highwater byxor, och några par hudfärgade strumpbyxor. Vilket jag tyckte var mycket förståndigt också. Faktiskt. Alltså det där med att hitta hudfärdgade strumpbyxor i stora storlekar är fan ingen lek. Finns typ ingenstans. Men på Evans, där finns det. Och så himla sköna.
 
Det var all shopping för denna gång. Fast jag råkade surfa in på Forever 21+ och blev sanslöst förälskad i en röd klänning i plus size som de hade där. Tur att den hade hunnit sälja slut i min storlek.
 
 
Så himla vampig klänning från Forever 21+ ! Helt kär!
 
Puss på er allihop, jag ska snart iväg och handla lite mindre spännande grejer på stan med syrran och småfolket.
 
Ha en underbar lördag!
 
 
 
#1 - Linda

vilka fina grejer!

Svar: Eller hur? Jättesvårt att hålla mig från att klicka hem alltihop. :)
Terese Mörtvik