Terese Mörtvik

Let's Do a Flatlay!
❤ Isadora Perfect Moisture Lipstick No. 21 Burnished Pink ❤
❤ Isadora Wonder Nail Extra Long Lasting Wide Brush Nail Polish No. 115 Water Rose ❤
 
Vid 10-tiden igår hade jag kommit in i andra tredje andningen. Om du är en sån där som jag som kan få supermegadippar där du typ bara vill lägga huvudet mot närmsta vägg (i brist på bättre) och sova, kombinerat med att du kan lägga gasen i botten och bara köra när läget är skarpt, då vet du vad jag menar.
Vid sex-tiden var jag redo att dra täcket över huvudet och kalla det natt, men plötsligt vaknade min självdisciplin till liv och bara - nej, du kan INTE sova klockan 18 på en fredag utan att ha typ kört fram och tillbaka Kiruna - Narvik plus hållit utbildning däremellan eller något sådant, så jag tog mig i kragen.
Och det blev flatlays.
Har tänkt att testa att fota flatlays hur länge som helst här hemma, innan har jag mest bara fotat produkter och så när jag jobbat inhouse, men surprise-surprise, något har alltid kommit i vägen när jag ska göra det till min blogg eller Instagram. För att det är lite småpilligt såklart. Tar lite tid. Och jag är inte bäst på det. 
Men här har ni i alla fall en bild. :)
 
In English
Around 10 pm last night, I finally got my second third wind. If you're like me, and can get drop-dead-lean-your-head-against-the nearest-wall-and-sleep tired, combined with just putting the pedal to the metal when circumstances require, you know exactly what I mean.
I was ready to call it a night at 6, but my inner self-discipline kicked-in and was like - oh, no, baby doll, you DO NOT go to bed at 6 pm without having like driven Kiruna-Narvik (long, ardeous journey on mountain roads), and held lectures/meetings all day in between. 
So I did flatlays. 
I've been meaning to do one of these at home, for like forever. Bbefore, I've mostly done product photography while working inhouse at some marketing department, but surprise-surprise, something always seems to get in the way when I mean to do it for my blog or Instagram. Because it's a bit tricky. Takes a bit of time. And I'm not the best at it. 
But here's an actual picture, just the same. :)