Terese Mörtvik

Day of Women
 Foto från mötet med Wallström & Strandhäll. Kändes skoj med Annikas skugga över (S)-affischen, men att fota scen med mobilkamerans taskiga sensor gick väl sådär.

Onsdag 8 mars

Ibland handlar det om att få saker att klaffa. I love it when a plan comes together, som Hannibal alltid sa i A-team. Det var möte på stan. Det var porträttfoto, där jag stod som modell (hjälp!). Det var politiskt möte med Wallström & Strandhäll. Någonstans där mitt på dagen gick min BH sönder vilket ledde till panikshopping på Nordstan. Var inte road av det kan jag säga, men vad gör man. Ganska symboliskt för internationella kvinnodagen.

Jag är, by the way, inte direkt bekväm som modell. Måste öva mer på att stå framför kameran och inte bara bakom, men det är attans så svårt. Stå på scen, ja. Framför kameran? Suck. Vi får se om han lyckades få någon bra bild på mig i snålvinden. En kan alltid hoppas.